Er du klar? 


Er jeg klar? Dette spørsmålet tror jeg vi stiller oss selv flere ganger daglig – noen ganger bevisst og andre ganger ubevisst. I dag fikk jeg noen aha-opplevelser når det gjelder ordet ´Klar´. 

 

Jeg jobbet med skriveutfordringen min (se under her) og forsøkte å sette meg inn i deltagernes hindringer slik at jeg kan hjelpe til med å rydde dem av veien. Og en kjent hindring både i bok og business er følelsen av å ikke være klar. 

 

Klar kan bety flere ting. Klar som i klarhet – at man vet hvor man er, vet hva man vil og hvor man vil og har en viss idé om hvordan komme dit. 

 

Er du en av dem som er litt uklar på disse punktene? Velkommen i klubben. Jeg er egentlig ganske god på sette mål og jobbe strukturert – men jeg er også god på å forlate stien jeg har merket opp. Det er så mye annet spennende jeg kunne tenke meg å gjøre. Sånn som nå. 

 

Nå er jeg allerede på vei bort fra hovedtemaet. Men la oss si at du tenker du har fått klarhet i at du ønsker å skrive en bok (eller annet innhold) som du kan dele med følgere og kunder. Betyr det da at du er klar? 

 

Klar kan også bety å være beredt for å satse. Akkurat som en som står på toppen av et stupebrett og skal hoppe ut i vannet. Tenk deg at du står der oppe og kikker ned i vannet. Det er normalt å være usikker på hvor kaldt vannet er, og kanskje kjenne på at det er litt langt ned. Og så begynner du å tenke etter om du kommer til å slå deg hvis du treffer vannet litt feil. 

 

De fleste som drømmer om å skrive bok er i nærheten av det stupebrettet. Noen står på kanten og er straks klar for å satse og hoppe ut i prosessen, mens andre vandrer rundt og kikker på stupebrettet på avstand og kjenner at det kiler i magen bare de tenker på å gå opp der. 

 

Min erfaring er – både når det gjelder å drive virksomhet og å skrive bok – er at vi sjelden føler oss helt klare. Vi blir ikke klare før vi satser og treffer vannet. 

 

Her en dag hadde jeg en fin dialog med Ellen Vahr på LinkedIn som også liker å skrive om drømmer. Hun stilte spørsmålet om noen av leserne sto på kanten av stupebrettet. 

 

Jeg skrev at jeg var i ferd med å satse på drømmen min, men at jeg til tider var usikker på om den ville synke eller svømme. Da svarte hun:

 

«Jeg tror drømmer aldri synker. Jeg tror drømmer utvikler seg. Vokser. Tar ny form.» 

 

Var ikke det vidunderlig skrevet? Da jeg leste svaret hennes, så jeg for meg at drømmen min ble til en fisk som lå og sprellet på toppen av stupebrettet. Og jeg innså at den måtte i vannet slik at den kunne få lov til å svømme og flyte. 

 

Kanskje er det sånn med bokdrømmen din også. Du må tørre å hoppe uti før du kan skrive den boka. Når du har hoppet, blir du klar. 

 

Hopp i det og bli med på gratis utfordring – du kan registrer deg nedenfor og bli enda klarere!

 






SKRIV DEN BOKA!
Gratis utfordring for deg med egen business

Drømmer du om å skrive bok?


27. - 31. juli holder jeg en gratis skriveutfordring på Zoom (19-2030 på ukedagene og fra 10-11.30 lørdag 31. )


Du vil lære hvordan du:  

  • finner en fengende tittel
  • lager en god disposisjon
  • skaper gode kapitteltitler
  • kan øke omsetningen med en bok
  • skriver en selgende baksidetekst

Du får også tips om hvordan du:

  • får ferdig en bok på 8 uker
  • skriver raskere og bedre 
  • får gitt ut boka di 

Ta det første skrittet mot ferdig bok og en enda mer lønnsom business allerede i dag! Er du skikkelig rå, kan du gi ut bok allerede i høst!

Vil du bygge business med en bok? 
Meld deg på under her - gratis!

Siw C. Christiansen

Forfatter & coach

Prøvde alt for lenge på egenhånd


I mange år prøvde jeg å skrive min første bok på egenhånd. Jeg brukte unødig lang tid og kaste bort mye energi - noe som gjorde meg frustrert. 

MEN 

Etter prøving og feiling, en rekke skrivekurs og forfatterutdanning, kom jeg endelig fram til en oppskrift som hjalp meg med å skrive bok i rekordfart. 

I denne utfordringen viser jeg deg snarveien fra løse ideer til ferdig bok. 


Målet mitt er at du skal lykkes med både bok og business. Denne utfordringen gir deg større sjanse til å gjøre det!

 

Har du tenkt på dette? 


De mest kjente innenfor business har skrevet minst én bok. Det gjør dem til eksperter og mer troverdig innenfor sine felt. Snart kan du være en av dem.

 

En bok vil vise hvilken kunnskap du faktisk har – noe som tiltrekker kundene du aller helst vil jobbe med. Det igjen legger grunnlaget for en enda mer lønnsom bedrift. 

Bli med på utfordringen slik at du kan bygge business med din egen bok!


SIW C. CHRISTIANSEN

SIWSKRIV